Super Awesome
Selamat Berpuasa Semua !
20 Julai, 2012 | 10:51 PG | 0 comments

ASSALAMUALAIKUM (Y) hye :)


   Apa khabar ? sihat ? mesti sihat kan ? takkan lah tak sihat , esok kan dah nak bermula perjuangan umat islam untuk menahan nafsu daripada makan , melakukan benda-2 yang tak patut kita buat dalam suruhan islam kan ? kalau sihat . alhamdulillah . kalau tak sihat ? berehat la secukupnya untuk memenuhi rukun islam yang ke-3 nie . ehh ? tapi jangan penuhkan yang ketiga je . penuhkan lah jugak rukun islam yang ketiga iaitu solat . kalau kita puasa tapi tak solat , tak guna jugak sebab amalan puasa kita tak akan diterima Allah S.W.T . sama seperti kita melakukan dosa . hehe . *jadi ustazah buat sementara waktu * hmm . cerita pasal puasa ni , teringat pulak pada perkataan TARAWIH . adakah anda solat sunat tarawih ? semestinya solat kan ? yelaa . nak dapat pahala lebih kan ? takkan tak pernah kot . tak cukup tak apa , janji kita pergi kemasjid/surau untuk melakukan ibadah yang suci ini :D . Tapi budak-budak zaman sekarang pergi masjid/surau bukan unutk melakukan ibadah tapi untuk bermain dengan kawan ataupun main mercun yang sangat membahayakan kita . Astaufiruallah Al-Azim . sebelum kita solat tarawih kita semua mesti nak berbuka puasa dulu kan ? takkan tak nak berbuka , dosa tau kalau tak berbuka puasa masa azan manghrib di laungkan  mesti berbuka dengan makan-makanan yang sedap-2 sperti kurma , air . Wahhh ! terasa nikmat dekat situ . tapi tahun ni rasa macam cepat je sambut bulan ramadhan kan ? selalunya bulan ramadham ni bulan 9,8 ataupun akhir-2 bulan . tapi tahun nie rasa macam cepat je masa berlalu , yelaaa . akhir zaman katakan . kita pun bukan semkin muda umurnya tapi semakin tua :) hehe , dah masuk dah perkataan umur tuh ! esok dah  mula puasa ? mesti ramai yang balik kampung untuk sambaut bulan ramadhan dengan orang yang kita sayang dengan pula esokkan hari cuti :D 
             
                Bulan puasa ni jugakkan membersihkan kita daripada dosa yang telah kita lakukan . so , kepada siapa-2 yang rasa dosa dia banyak , banyak-banyakkanlah beribadah dalam bulan suci ni dengan cara solat fardhu dengan solat tarawih , (jangan solat tarawih je yang kita lakukan dengan rajin, tapi solat yang wajib kita tak lakuukan or kita saja-2 tinggal), baca Al-Quran dan macam-2 ibadah yang kita boleh lakukan masa bulan yang suci ini untuk kita bersihkan diri kita daripada segala yang kotor . *cakap orang je , saya pun sebenarnya banyak dosa * :D so ! kita ramai-2 lah bersihkan diri kita sendiri dan jangan lupa nasihat-menasihati antara satu sama lain , hehe :D 


                   Alhamdulillah , Allah masih panjangkan umur saya , kedua ibu bapa saya , keluarga tercinta saya , sahabat-2 saya yang saya dah anggap macam adik-beradik dan orang-2 disekeliling saya :) Syukur alhamdulillah. Ya Allah ! semoga kita semua panjang umur sehingga hari akhirat kelak . Amin :)
         
              Disini saya mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN DAN SELAMAT BERBUKA PUASA dan puasa penuh ya bagi kaum lelaki dan perempuan yang tiada halangan apa-2 . Indahnya bulan yang ini dengan ibadah-2 yang kita semua lakukan . Subahanallah :)

Jadi ustazah buat sementara waktu ini :D setelah berminggu-minggu tidak mengupdate blog inilah masanya untuk menaip sampai panjang berjela-jela ni :D


Older Post | Newer Post
Navigate

About Links Entries

Tuan Blog:)

KEEP CALM AND FOLLOW ME :) instagram:nurjannah_

Big Thanks !

Tutorial:Aisya Simpson
Template:Maizatul Akmah
edit:Jannah